For Caravan 2012

For Car 2012


 

FOR CARAVAN 2012  For Caravan 2012

 

Další ročník naší oblíbené výstavy v Praze Letňanech máme za sebou. Jako vždy nezklamala, ukázala nám mnoho novinek v oblasti karavaningu a jeho doplňků. Výstava probíhala od 30. března do neděle 1.dubna 2012.  

Na první pohled bylo zřejmé poučení z minulého ročníku, kdy rozložení výstavních ploch bylo uspořádáno tak, aby vznikl volný přehledný prostor. Byla velice dobrá orientace mezi zúčastněnými vystavovateli, kterých bylo docela hodně.

Expedičky

Ale aby jsme nepředbíhali. Na prostoru před hlavním vstupem byla volná expozice, kde jsme obdivovali expediční teréní obytné vozy. Tyto vozy nebyly na prodej, ale patřily jedné pražské půjčovně. Asi to není tak špatný nápad, protože rozdíl mezi půjčovným a pořízením není zanedbatelný. Dále zde byly již samé obytné vozy na prodej od různých výrobců, včetně některých ojetých.

Vlevo od expediček stál prodejce elektrokol, která jsou stále ve větší oblibě karavanistů. Dalo se i vyzkoušet, jak fungují.

Počasí moc nepřálo, poprchávalo tak cupky dupky na výstaviště. Od redakce časopisu Camping, Cars & Caravans jsme dostali volné vstupenky tak hurá do výstavních prostor.

 

Koridor

 

Na ostřelých vystavovatelých je znát zkušenost a polohy jejich výstavních ploch dle minulých ročníků. Vozy Bürstner jsou hned po levé straně u hlavního vchodu. O kvalitách těchto vozů se nemusíme dlouze rozepisovat. Výborná kvalita výrobního zpracování, kvalitní materiály, nástavby a široký výběr od standartu až po luxusní vozy a karavany. Mezi špičky bych řadil plnointegrální vozy řady Aviano a Elefance, čemuž odpovídají i ceny těchto vozů. Modelové řady aut a karavanů májí tak široké, že nemusí doplňovat nabídku například o vestavby. Tuším, že je nedělali nikdy. Dovozcem této značky je firma Caravan Metropol z Prahy, o kterých nenajdete žádné negativní zkušenosti ostatních karavanistů.

 

Co mě udivilo u všech výrobců byla doložnost obytných vozů. Dobré bylo, že byla vypsána u nabídkových listů každé značky a pohybovala se od 200 do 450 kg. To se mě zdá žalostně málo. Váha je pořád velice diskutovatelná karavanistická veličina. Při tak malé doložnosti a snaze výrobců (zapříčiněnou poptávkou) dostat i skoro osmimetrové modely do celkové váhy 3,5 tuny je nemožné nepřekračovat tento váhový limit.

 

MORELO

 

 

 

 

Nový MORELO MANOR a PALACE je auto First Class a to bez jakékoli nadsázky. Asi to nejsou auta pro normální karavanisty, ale byla to nádhera. Říká se, že luxus kazí charakter, ale Apalucha ho má tak pevný, že by si dokázala cestování takovýmto vozem představit.

 

 

 

 

 

Phonix

 

 

 

PHOENIX patří mezi další First Class obytné vozy. Pamatuji si, když tato značka přicházela na náš trh, tak první představení bylo na festivalu filmu v Karlových Varech. O luxusu, zpracováním, technice se nedá ani psát. Dle toho je odpovídající i cena.

 

 

 

 

 

 

Na výstavě byly zastoupeny snad všechny značky, které jsou dostupné na našem trhu. Bylo se na co koukat, výstava bylo zpestřená i motocykly, čtyřkolkami a některými osobními auty. Našly se zde i prodejní stánky karavanistických doplňků, které jsou jako každý ročník v obležení lačnými kupujícími.

 

Pilote

kk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CCC

 

Nejvíce jsme se ovšem těšili na stánek časopisu Camping, Cars & Caravans a na šéfredaktora Jana Bordovského. Schůzka byla vlastně cestovatelská, jelikož jsme dolaďovali podrobnosti na akci Visit Russia, která se koná za pár dní. Na kritiku časopisu jsme se ani nedostali, jelikož bylo o čem si povídat. Stejně by byla velice slabá, jelikož tento časopis se v oboru pohybuje na nejvyšším žebříčku našeho hodnocení. Jediné co bych si přál, aby to byl měsíčník. Čekat dva měsíce na svůj oblíbený časopis je očistec.

 

 

 

Soukeníci von Loupeník. Příjemné setkání s kamarády. Další adepti na akci Visit Russia.

soukenici

Na závěr:

Výstavu musíme hodnotit velice kladně. Po naší karavanové zimní abstinenci je to pohlazení na duši. Jen jsem nenašel nějaké technické novinky u které bych se zastavil a řekl: To je dobré, to musím mít. Ono se toho zase moc už vymyslet asi nedá, tak se novinky objevují spíše v moderním designu. Asi jsme trošku staromódní, ale intimní stmívací osvětlení interiéru moc nepotřebuji. Potřebuji dobré a málo energeticky náročné světlo. Naopak třeba elektrické vypouštění odpadní nádrže, které právě děláme na našem autě jsem viděl jen u těch nejdražších vozů. Přes to bych si nový vůz určitě vybral. Jediný čím si nejsem jistý je, jestli by byl do 3,5 tuny. Velký favorit by byl plnointegrál Pilote na Mercedesu a Concorde Credo na Fiatu.

89-190.jpg 89-181.jpg 89-192.jpg 89-187.jpg 89-184.jpg 89-188.jpg 89-189.jpg 89-182.jpg 89-183.jpg 89-186.jpg 89-191.jpg 89-185.jpg

Bazar

Prodej
logo expedice apalucha
Hlavní strana | Kontakt | Mapa stránek

všechna práva vyhrazena © Expedice Apalucha o.s. 2005 - 2011 power by KW - Soft

Načítám data, čekejte prosím.