Interphone F5

Interphone F5


ZPĚT

 

 

S přibývajícím počtem silničních účastníků to pro motorkáře nevypadá bezpečně. A ani nepřidává na bezpečí to, že dva motorkáři jedou blízko za sebou, protože jeden zná cestu a druhý ne. Není nad to, když si můžete povídat.

My jsme tuto otázku řešili od začátku, kdy jsme začali jezdit se dvěmy motorkami. Ze začátku jsme jezdili bez interkomu. Naše cesty byli časově dvakrát delší, jezdili jsme moc blízko sebe. Nechtěli jsme jeden druhého ztratit, takže jsme vjížděli do křižovatek rychle a trošku jsme křížili protijedoucím cestu. Další věc bylo to, že zástupce věděl kam se pojede, ale kudy pojedeme to věděl předseda. Takhle to dál nešlo. Hledali jsme tedy jak to vyřešit. Vysílačky s handsfreem nelze, nemůžeme mačkat tlačítko za jízdy. Proto musíme jít pouze do tzv. interkomu.

Co to je interkom? Je to zařízení na bázi bezdrátové připojení. Umožňuje komunikaci mezi dvěma řidiči, bez mačkání tlačítka "PTT". Takže prostě jedete a mluvíte. My jsme hledali nějaký interkom, který by nám vyhovoval. Na trhu nalezneme spoustu prodejců. My jsme se zaměřili na firmu Interphone. S jejich řadou interkomů se dostali v motorkářské sféře na vrchol. Nedivíme se, jejich výrobky vyhovují parametry většině motorkářů. My jsme se s ostatními motorkáři dohadovali o využití a nakonec jsme si koupili:

Interphone F5 twin CZ

F5Ta vychází ze staré osvědčené verze F4, která se stala symbolem interkomu. 

Jako hlavní, čeho si motorkář na F5 všimne je nový design, který je oproti starým modelům naprosto vyladěný a ohromující. Odolná konstrukce a  5 tlačítek z nichž je jeden hlavní, 2 na přepínání modulů a 2 na hlasitost. Dají se krásně ovládat i v rukavicích.  Samozřejmě to není o designu, ale o vlastnostech. F5 nabízí jako první na trhu komunikaci mezi šesti motorkáři. To doposud nebylo možné bez příslušenství (tribe). Také vyráží vstříc konkurenci s novou tabulkou dosahu mezi interkomy.

Dosah jednotek mezi sebou:

  • 2 uživatelé => vzdálenost 1,3 km
  • 3 uživatelé => vzdálenost 1,6 km
  • 4 uživatelé => vzdálenost 1,8 km
  • 5 uživatelů => vzdálenost 2 km
  • 6 uživatelů => vzdálenost 2,4 km

Osobně máme vyzkoušen přenos pouze mezi 2 jednotkami. Byli jsme 1 km od sebe a ani jsme neviděli jeden druhého, přenos byl slušný (bylo to znát trošku na kvalitě slabé šumění). F5 umožňuje připojit přes Bluetooth mobil i GPS. Vyzkoušeli jsme a musíme uznat, že to na interkomu mění úplně všechno. GPS vám poví do ucha kam máte jet a vy máte možnost si zkontrolovat tvar křižovatky. A mobil také není na motorce špatné mít. Upozorní vás to při příchozí SMS, můžete přijmout hovor a dokonce si i hlasově vytočit. Určitě se na motorce nevybavujte, tato funkce slouží spíše pro přijetí hovoru a následné vysvětlení, že jste na motorce a že zavoláte. Pro ty kdo používají na motorce GPS i mobil zároveň, může F5 napárovat oba přístroje najednou. My bychom doporučili napojit mobil na GPS a tu napojit na interkom. Z důvodů toho, že při volání se navigace ztlumí a nebude zasahovat do hovoru.

Jako další funkce jsou AUX vstup i FM rádio. Které je dobré, ale signál není tak skvělý (často šumí a v lese je to hodně špatný). Rádio za jízdy nedoporučujeme poslouchat na plný pecky. Jen tak podprahově, aby nerušilo. Stejné je to i s přehrávačem MP3, který se dá napojit přes kabel.

Li-Ion baterie, která by měla vydržet až 11 hodin. Nabíjení trvá 3 hodiny. S hmotností 55 g to ani na helmě nepoznáte. V balení najdeme veškeré příslušenství pro 2 otevřené/vyklápěcí helmy a pro 2 integrální helmy. Nabíječka na 220 V, USB kabel pro upgradování jednotek přes PC, návod a další.

aktualizace 1.10.2012 Patrik Jeřábek

99-297.jpg 99-296.jpg 99-295.jpg 99-293.jpg 99-292.jpg 99-294.jpg 99-291.jpg 99-290.jpg

Bazar

Prodej
logo expedice apalucha
Hlavní strana | Kontakt | Mapa stránek

všechna práva vyhrazena © Expedice Apalucha o.s. 2005 - 2011 power by KW - Soft

Načítám data, čekejte prosím.