V-Strom opravy

V-Strom


ZPĚT

 

 

Máme ujetou první expedici na motorce a musíme uznat, že V-Strom je solidní a pohodlný stroj. V Rusku se seznámil se všemi typy silnic. Jenže po 9 000 km je samozřejmostí, že se na motorce objeví "vady". Ty naše se objevili až v konečný fázi expedice. Naštěstí se jednalo o jednu zásadní chybu, opotřebení materiálu a pár drobných chyb.

Pneumatika

Opotřebení materiálu postihlo zadní pneumatiku. Po necelých 16 000 km a z toho 9 000 km v plné bagáži. Pneumatika dostala pořádně zabrat. Guma ztratila ve střední části vzorek a vytvořila se na ní hranka. Takže se celkem prala při náklonech a v dešti se jí už taky nedalo moc věřit.

TW 152Problém nastal ve výběru nové pneumatiky. Buď si seženeme pneumatiku, která byla z továrny nebo zkusíme novou. Z továrny V-Strom odjíždí na Bridgestone Trail Wing 152 (ve zkratce TW152) s rozměry 150/70 R 17. Velmi kvalitní pneumatika a byli jsme s ní spokojeni. Na všech typů povrchů nás svezla v pohodě a dokonce jsme s ní jezdili i v písku bez problémů. No byli jsme zvědavý co trh pneumatik nabízí pro takové univerzálnější využití a našli jsme pár typů pneumatik, které nám vyhovovali parametrově:

  • Bridgestone Trail Wing 152
  • Michelin Anakee II
  • Pirelli Scorpion Trail
  • Metzeler Tourance

Metzeler TourancePo pár debatách jsem se rozhodl pro jiné obutí než původní. Velmi se nám zalíbila Metzelerka a byla nám i doporučovaná od pár motorkářů. Když jsme uviděli styl vzorkování okamžitě se nám líbila. Je to styl pneumatiky dodávaný s poměrem 85/15. Což je myšleno, že 85 % na silnici a 15 % do terénu. Což na cestovní "endurko" je ideální. Mnohokrát se Vám na cestě stane, že musíte jet ve štěrku nebo písku a jste rádi, že Vám pneumatika nikde moc nevázne.

Rozhodl jsem se pro výměnu pouze zadní pneumatiky a při příští výměně pneumatik se vymění obě. Pokud to předek vydrží.


Přední světlaSvětla

Je to k nevíře, ale 200 km před domovem na V-Stromu přestali svítit přední hlavní a dálkový světla. Obrysová stále svítila, stejně tak blinkry a zadní světlo. Celkem zásadní problém, jelikož v ČR je povinné svítit, ale spíše z hlediska bezpečnosti to byl problém. I přes snahu a přítele na telefonu jsme přední světlo na cestě nezprovoznili. Muselo se jet a doma se to musí opravit. Do servisu jsme nechtěli a tak jsme sehnali na stránkách anglického fóra ohledně V-Stromu schéma kabeláže. Ta byla při opravě celkem nutná a díky ní jsme na to po šesti dnech rozebírání motorky na závadu nakonec přišli.

Postupovali jsme od přední části. Odstrojili jsme kokpit, ten byl v pořádku. Pokračovali jsme dál podél kabeláže která se nachází v levé části kapotáže. Zde jsou konektory pro svělta, blinkry a datové konektory pro kokpit. Tam jsme všechny kabely zkontrolovali a prostříkli. Vše bylo dobré. Dostali jsme se do pojistkové skříně a všechno prostříkli. Vše bylo v pořádku a stále světla nesvítila. Všechny konektory se zdáli být v pořádku.

GarageNa jednom českém motorkářském fóru jsme si pročetli ostatní příhody a snažili jsme se určit diagnózu toho našeho Stroma. Začli jsme tedy všechno prosvěcovat a zase jsme postupovali od přední části k pojistkové skříni. Nakonec jsme zjistili, že problém nastal v konektoru, který spojoval světla mezi levým s pravým řídítkem a to šlo do pojistkové skříňky. Jelikož se rozsvicují na Stromu světla automaticky při zapnutí klíčku, tak by při startování baterie nezvládala tu zátěž. Proto je v pravém řídítku ve startovacím knoflíku rozpojka pro světla. Takže když zmáčknete startování, tak světla se zhasnou a jde nastartovat. V levém řídítku je přepínání na dálkové a světelná houkačka. Spojení mezi říditky je konektorem. Tento konektor pak vede do pojistkové skříně.

Závadu jsme našli, ale nastal další problém. Tento konektor leží nad chladičem u sání do motoru. Je krásně položen v ohybu rámu v přední části. Paráda, musíme rozebrat motorku. Kapotáž musela jít pryč, nádrž musela jít pryč a samozřejmě i celý vzduchový filtr. Takže jsme se dostali až na škrtící klapky motoru. Hned jsme viděli kde je problém. V tomto místě je šest konektorů a všechny kromě jednoho jsou vodotěsný. Zrovna spoj tak důležitý a velmi zatížený je řešen obyčejným málozátěžovým konektorem. Navíc tento konektor leží před sáním do motoru, takže přes to se valí voda vzduch a různé svinstvo. Konektor o deseti pinech a dva piny přes které jdou světla jsou úplně vyhořený. Piny pro světla jsme vytáhli a ucvakli. Sehnali jsme pořádný vodotěsný jednopinový konektor a na každý kabel jsme dali jeden. Předělali jsme to a pro jistotu jsme dali přes tento konektor rozříznutou duši aby jsme minimizovali přísun vody na tento konektor.

Osobně si myslím, že tato závada je celkem zásadní. Tato oprava se na expedici nedá udělat. Všude kolem motorky leželi součástky, plasty, nádrž a šrouby. Cestovní motorka by podle našeho názoru měla být bezchybná. Nejde to pokaždé, ale tento konektor nás celkem zaskočil svou lajdáckou instalací.

aktualizace 30.9.2014 Patrik Jeřábek

136-428.jpg 136-425.jpg 136-426.jpg 136-424.jpg 136-431.jpg 136-433.jpg 136-423.jpg 136-432.jpg 136-434.jpg 136-430.jpg 136-429.jpg 136-427.jpg

Bazar

Prodej
logo expedice apalucha
Hlavní strana | Kontakt | Mapa stránek

všechna práva vyhrazena © Expedice Apalucha o.s. 2005 - 2011 power by KW - Soft

Načítám data, čekejte prosím.