Není nad to, když si můžete za jízdy povídat.
S narůstajícím počtem účastníků silničního provozu se bezpečnost motorkářů zůstává otázkou číslo jedna. Často vidíme skupiny motorek jedoucí příliš blízko sebe a v nevhodné formaci. Problémem je také, když zná trasu pouze jeden člen skupiny. My a většina motorkářů, které známe, používáme interkom pro komunikaci, a to i při jízdě pouze v tandemu.
Tuto otázku jsme řešili již od počátku, když si Patrik pořídil druhou motorku. Zpočátku jsme jezdili pouze po okolí a bez interkomu, což nám nevyhovovalo, protože bezpečnost je i pro nás prioritou. Proto jsme hledali řešení. Použití vysílaček s handsfree nebylo možné, jelikož nemůžeme během jízdy laborovat s vysílačkou a mačkat tlačítka. Nakonec jsme se rozhodli pro interkom, který nám umožnil řešit situace v reálném čase, upozornit na chyby začínajícího motorkáře, nebo sdělit plány na cestu.
Co to je interkom? Je to zařízení na bázi bezdrátové připojení. Umožňuje komunikaci mezi dvěma řidiči, bez mačkání tlačítka „PTT (Push to talk)“. Takže prostě jedete a mluvíte. Na trhu nalezneme spoustu prodejců a spoustu interkomů. Při výběru interkomu budete řešit dost věcí a vybrat ten správný je dost náročné. Používáme interkom jak na jízdu v tandemu (neboli řidič a spolujezdec), tak na jízdu ve skupině. Je lepší mít interkom, který dokáže napojit více interkomů s dlouhou výdrží baterie. Dokáže komunikovat s navigací, s MP3 a rozhodně s mobilem. Investice není malá do interkomů, tudíž chtějte víc muziky, než Vám přijde nutné. Určitě řešte i typ spojení interkomu a doporučujeme řešit i styl propojování. Jelikož není nic horšího, když se spojení přeruší a znova propojovat interkomy trvá hodiny. Další věc co se stalo důležitou součástí výbavy byla možnost dokoupení interního vybavení helmy dle značky a modelu. Tudíž se nic nemuselo upravovat a stačilo to jen namontovat.
Takže hlavní priorita při výběru komunikátoru byla možnost napojení více než dvou interkomů najednou a v té době to zaručovala jen společnost Interphone. S jejich řadou interkomů se dostali v motorkářské sféře na vrchol. Nedivíme se, jejich výrobky vyhovují parametry většině motorkářů. První interkom byla F5, která pak se prohodila za novější verzi Avanta.
Naše ozkoušené interkomy: