Suzuki V-Strom

Jedna motorka a dva řidiči. Bylo jasné, že u jediné motorky nezůstaneme.

CESTOVNÍ ENDURO

Další skútr nemá cenu, chopper je drahá sranda a supersport patří pouze na okruh. Rozhodli jsme se zaměřit na „cestovní enduro“. Chtěli jsme něco na normální silnice a i horší cesty. Rozhlíželi jsme se po prodejcích a jediná firma Suzuki s modelem DL 650 V-Strom 2012 se nám zamlouvala nejvíc. Po krátké době se motorka hřála pod naší střechou.

O firmě Suzuki jsme psali v minulém článku. Když Suzuki vyrazila vstříc silnějšímu enduru, vznikl v roce 2002 model DL 1000 V-Strom. Rok poté vyjel z továrny nový model DL 650 V-Strom. Mašiny na pohled zcela totožné, až na rozdíl počtu výfuků. Díky emisním podmínkám se litrový V-Strom přestává v roce 2009 prodávat na Evropském trhu. Motorky se staly velice populární, jak pro náhle jezdce, tak pro slabší bahnomily a veliké cestovatele. Další milník pro menšího V-Stroma přichází v roce 2012. Kdy se Suzuki rozhodla změnit image a také motor.

Suzuki DL 650 V-Strom L2

Když poprvé spatříte nového V-Stroma, okamžitě si zalíbíte styl a jeho přední maska vás uchvátí. Není divu, hlavním cílem Suzuki byl Facelift, menší úpravy na motoru a pár detailů na podvozku. Suzuki tuto remodelaci udělala kvůli odlišení od totožné silnější verze 1000 V-Strom, která by měla být větší a robustnější. Suzuki motorku zeštíhlila, vyhladila křivky a zkrášlila. Musíme uznat, že se jim to povedlo.

Hned po nastartování motorky uslyšíte čtyřdobý kapalinou chlazený dvouválec do V (90°) o objemu 645 cm3, točivým momentem 60 Nm a rozvodem DOHC. S rozjezdem Vám pomůže 67 koní/55,5 kW. Startér je elektrický. Převodovka Vám dovolí řadit až do 6 rychlostního stupně a její přesnost je znamenitá, sekundární převod je řetěz. Nádrž na 20 litrů při průměrné spotřebě 5 l/100 km Vám umožní urazit skoro 400 km na jedno natankování. Rám je páteřový z lehké slitiny. Rozměr motorky (délka/šířka/výška v mm) 2290/835/1405. Rozvor kol 1560 mm a světlá výška 175 mm. Výška sedla je v 835 mm, která se dá změnit o 2 cm nahoru i dolů. Hmotnost 214 kg. Kola jsou dostačující. Vpředu nalezneme dvoukotoučovou brzdu Tokico a 19″ kolo, vzadu je kotoučová brzda Nissin a 17″ kolo. Obě brzdy disponují ABS systémem, který se bohužel nedá vypnout. Odpružení předního kola – teleskopická vidlice, vinutá pružina, olejový tlumič. Odpružení zadního kola – kyvná vidlice s centrální pružící jednotkou, vinutá pružina, olejový tlumič. Zdvih u obou pružících jednotek je 155 mm. Motor splňuje dnešní normy Euro 3 a chlubí se bezpečnostním zapalování SAIS.

Přístrojový panel obsahuje spoustu informací, které ocení začátečník i cestovatel. Na V-stromu je přístrojovka přehledná, jednoduchá a přepínání modulů jde krásně i za jízdy. Dokonce panel umožňuje změnit intenzitu podsvícení. Jeden velký analogový otáčkoměr a široký digitální displej, který vám ukáže vše, co potřebujete. Aktuální rychlost, zařazená rychlost, stav paliva, zahřátí motoru, spotřeba, počet kilometrů a čas. Kolem najdeme signalizační kontrolky. Směrovky, dálkové světlo, ABS kontrolka, mapování vstřiků a dokonce pokud rtuť teploměru klesne pod 5-6°C i kontrolku námrazy.

O tom, že motorka je cestovní vás přesvědčí její vzhled a schopnosti. Samozřejmě nemůže Vás přesvědčit, že je to enduro. Na šotolinkách, polních cestách a slabém terénu to pojede, ale to je maximum. Díky neschopnosti vypnutí ABS. Také světlá výška není skvělá. Na motorce se dá na jeden zátah najet mnoho kilometrů. Je to převážně kvůli posezu, člověk nemá zlomené nohy a kapotáž s plexisklem je perfektně vymyšlená, takže na vás nefouká. Plexi se dá výškově nastavit v 3 polohách a kdyby i to nestačilo, dá se dokoupit nástavec. Sedlo je velice příjemné, měkké, správně široké, oddělené, takže spolujezdec nebude sklouzávat a drtit Vás o nádrž. Pod sedlem najdeme celkem prostorný úložný prostor na motolékárnu, nejnutnější nářadí a pár dalších drobností. Jediné co bychom vytknuli je absence hlavního stojanu a 12V zásuvky, které jsou za příplatek.

Menší teaser pro větší nadšence:

Motorka se na silnici chová jako doma. Krásně vede stopu, zrychlení je okamžité a plynulé. Nespornou výhodou je manuální nastavení tvrdosti zadního tlumiče pomocí černé matice. Na cestovní enduro musím uznat, že jsou úzká zrcátka, to jsme vyřešili rozšiřovacím kloubem. Dále jsme dokupovali gps, tankvak na nádrž, horní kufr, padací rám a kryt motoru. To jsou věci které na motorce doslova chybí. Úložné prostory na „cestovní“ motorce jsou potřeba a každý litr navíc je důležitý.

Na závěr bychom řekli, že motorku si zamiluje každý pán co se rád kochá. Užívá si jízdu a objevuje nové místa. Kupte si kufry a vyražte na pořádný výlet. Pohodová motorka pro pohodové chvíle