Autíčko máme již pátým rokem a provoz je na něm znát. Čas od času a řekl bych až moc často něco odejde, nebo potřebuje opravu. Nyní los padnul na čerpadlo. Bylo to taky trošku mojí hloupostí, jelikož jsem jednou nechal zapnuté čerpadlo, klesla teplota, vypadl pojistný nezámrzný ventil, vytekla voda a čerpadlo běželo na prázdno dva dny. Teď již nedalo patřičný tlak a dlouho po zavření baterie nevypínalo. Byla tam Fiamma Aqua 8, 7l/min. Nakonec přestala vypínat úplně. Ještě jsem zapomněl napsat, že máme tlakový rozvod vody.
Objednal jsem nové, prohledával jsem různá fóra a kolegové montují čerpadla až s astronomickým průtokem vody. Počíhával jsem po silnějším, ale nakonec jsem objednal se stejným tlakem i průtokem. Třeba se mýlím, ale jelikož potřebuji šetřit se zásobou vody, s větším průtokem bude spotřeby větší a zásoba bude pryč? Jednu změnu jsem udělal a to si myslím, že podstatnou. Objednal jsem Fiamma Aqua 8 iSensor. Má úplně stejné rozměry a parametry jako starý typ, ale sensor reguluje počet otáček a následně tlak. Netvoří se tlakové skoky při zavření baterie a následném vypnutí, nebo zapnutí čerpadla. Zatím jsem z něj nadšen a provoz nám ukáže jestli je zlepšení k užitku.
Další změnu, kterou připravuji a mám koupenou je expanze. Divím se, že se expanze nemontuje rovnou u nových aut. No, asi se šetří.