Mezi další zlepšení našeho pojízdného domečku patří Elektrické ovládání odpadní nádrže. Nejdříve jsme přemýšleli o nějaké náhradě, nebo výrobě servomotoru a ovládání, ale nevěděli jsme jak do toho, tak jsme problém řešili internetovým nákupem na eshopu www.karavan.cz u pana Bartůňka. Na základě fotek našeho odpadního ventilu nám poradil jaký ventil koupit a bylo rozhodnuto.
Ovládání z kabiny nám připadá daleko komfortnější, než klasický ovládací páka pod autem. Ne že bych byl tak líný, vylézt, obejít auto a zatáhnout za páku ventilu, ale kolikrát se mě již stalo, že páka byla špinavá, dokonce mastná a okamžitě jsem měl špinavé ruce. Z tohoto důvodu jsme přemýšlel o vylepšení tohoto systému.
Ovládání z kabiny nám připadá daleko komfortnější, než klasický ovládací páka pod autem. Ne že bych byl tak líný, vylézt, obejít auto a zatáhnout za páku ventilu, ale kolikrát se mě již stalo, že páka byla špinavá, dokonce mastná a okamžitě jsem měl špinavé ruce. Z tohoto důvodu jsme přemýšlel o vylepšení tohoto systému.
Vypouštěcí ventil máme Valterru 1,5 coule a dle toho jsme koupili výše uvedený produkt. Balení obsahuje hermeticky uzavřený servomotor, ovládací přepínač a drobný materiál na připojení. Co se dá systému vytknout je přemrštěná cena a žádná kontrola, nebo identifikace, jestli je ventil otevřený, nebo zavřený. S cenou se udělat nic nedá, karavanistické věcičky jsou několikrát dražší, než běžné produkty, ale s kontrolou jsme se poprali. Krabičku s přepínačem jsme celý rozebrali a instalovali jsme diody, které svítí při otevírání a zavírání. Při dosažení úplného zavření (červená dioda), nebo otevření zelená dioda zhasne. Nejsem elektrikář, tak jsem musel řešit problém laicky, tak abych mu rozuměl.
Poté stačilo jen nainstalovat servomotor na ventil nádrže, protáhnout kabely k ovládacímu místu. Přepínač jsme přidělali na rampu sedačky spolujezdce, jelikož je místo přístupné jak z venku vozu, tak i z interiéru. Místo bylo výhodné z hlediska elektroinstalace.